Warner Bros. Discoveryn kaupallinen katseluosuus merkittävässä kasvussa tammi–maaliskuussa

24 huhtikuuta 2024

WBD tahkoi alkuvuodesta kaikkien aikojen parhaan tuloksensa (olympiakevät 2022 pois lukien) +7 prosentin kasvuluvuin.

Warner Bros. Discoveryn vuosi 2024 on käynnistynyt erittäin menestyksekkäästi. WBD:n kaupallinen katseluosuus kasvoi tammi–maaliskuun aikana eniten markkinassa +7 prosentilla, ollen nyt 22,6 % (kaupallisesti merkittävä 25–54-vuotiaiden kohderyhmä). Kyseessä on Warner Bros. Discoveryn kaikkien aikojen paras tulos olympiakevät 2022 pois lukien. Pääkohderyhmän ohella kaikkien ostokohderyhmiemme kaupallinen katseluosuus on kasvanut alkuvuonna eniten markkinassa.

Upean kasvun on taannut tv-yleisöä laajasti kiinnostava ohjelmisto. Pääkanava TV5:lle katsojia ovat houkutelleet etenkin Leijonien jääkiekkopelit, Warner Brosin laatuelokuvat sekä suositut kotimaiset sarjat, kuten Latelan Laurin hurja remontti. Naisille suunnattu Frii-kanava on puolestaan koukuttanut katsojia illasta toiseen kiehtovalla rikossisällöllä, josta suosituimpina muun muassa kotimainen Rikoksen anatomia sekä Kova laki: Erikoisyksikkö. Muita suosittuja sisältöjä ovat olleet snooker Kutosella sekä TLC:n kestohittireality 90 päivää morsiamena.

"Edellä mainitut luvut ovat vahva osoitus siitä, että monipuoliset sisältömme kiinnostavat suomalaisia yhä enemmän. Olemme olleet alkuvuoden aikana useaan otteeseen markkinoiden toiseksi suurin kaupallinen tv-talo katseluosuuksien valossa. Alati vahvistuva asemamme markkinalla sekä toukokuun 21. päivä lanseerattava suoratoistopalvelumme Max tarjoavat mainostajille upeita ja monipuolisia mahdollisuuksia tavoittaa kaiken ikäiset suomalaiset”, sanoo Warner Bros. Discovery Suomen mediamyynnin johtaja Eetu Ojala.

Warner Bros. Discoveryn huhtikuu on sujunut niin ikään erinomaisesti. Säpinää etenkin TV5:lle tuo jääkiekon superkuukausi, jonka aikana TV5:lla ja discovery+-palvelussa nähdään yli 20 eri Leijonajoukkueiden peliä.

Lähde: Finnpanel, TV-mittaritutkimus, Q1/2024 vs. Q1/2023, ostokohderyhmät 25–54, 25–64, 35–64, 45–65, N25–54, N25–64, M25–54

Yhteyshenkilöt

Jenni Kokkonen

Communications & PR Manager, Warner Bros. Discovery