Dokumenttisarja ruotsalaisartisti Benjamin Ingrossosta saa ensi-iltansa Max-suoratoistopalvelussa 21.5.

26 maaliskuuta 2024

Dokumenttielokuvasarja This is Benjamin Ingrosso saa ensi-iltansa Maxilla tänä keväänä uuden suoratoistopalvelun lanseerauksen yhteydessä 21.5. tiistaina. Palkitusta Benjamin Ingrossosta on kasvanut yksi Ruotsin rakastetuimmista artisteista. Dokumentissa päästään tutustumaan lahjakkaaseen nuoreen artistiin matkalla kohti lapsuudenunelmaansa kansainvälisestä tähteydestä.

Listahittejä, arvostettuja musiikkialan palkintoja, Ruotsin Melodifestivalenin voitto. Uusi dokumenttisarja This is Benjamin Ingrosso seuraa ruotsalaisartisti Benjamin Ingrosson matkaa lapsitähdestä kansainväliseen menestykseen tähtääväksi artistiksi. Intiimien haastattelujen ja eksklusiivisen kuvamateriaalin kautta piirtyy kuva Benjaminin syvimmistä tunnoista, rakkaudesta musiikkiin ja alituisesta ponnistelusta hyväksytyksi tulemisen eteen.

Dokumenttielokuvasarjan ensimmäinen osa julkaistaan uuden Max-suoratoistopalvelun lanseerauksen yhteydessä 21.5. tiistaina.

“Elän nyt uutta vaihetta sekä artistina että ihmisenä. Dokumentti näyttää minusta uusia puolia ja pääsee lähemmäs, henkilökohtaisemmalle tasolle kuin koskaan aikaisemmin. Tuntuu jännittävältä saada muistella mennyttä yhdessä ja näyttää katsojille oman, toistaiseksi tutkimattoman polkuni ensiaskeleet”, sanoo Benjamin Ingrosso.

Benjaminin itsensä lisäksi dokumenttisarjassa kohdataan ihmisiä, joilla on ollut merkittävä rooli hänen elämänsä ja uransa varrella. Dokumentti on kahden Benjaminin läheisen ystävän käsialaa: sarjan takana ovat kokeneet elokuvantekijät, ohjaaja Jacob Rangnitt ja tuottaja Oskar Fagerström. Henkilökohtaisen suhteensa ansiosta tekijät ovat saaneet aikaan ainutlaatuisen dokumentin, jossa katsoja pääsee tutustumaan Benjamin Ingrossoon, jota ei aiemmin ole julkisuudessa nähty.

“Tavoitteenamme on kutsua katsojat kurkistamaan kulissien taakse ja luoda syvempi, intiimi katsaus Benjaminiin ihmisenä. Kuvaamme hänen matkaansa lapsuuden lavoilta parrasvaloihin, otamme selvää hänen syvimmistä ajatuksistaan ja tarkastelemme päättymätöntä työtä, jota hän tekee unelmiensa saavuttamiseksi”, kuvailevat Jacob Rangnitt ja Oskar Fagerström.

Dokumenttisarja on Jacob Rangnittin ja Oskar Fagerströmin ALL ABOUT -tuotantoyhtiön kautta Warner Bros. Discoverylle luoma, ohjaama ja tuottama. Vastaavana tuottajana toimii ALL ABOUT -tuotantoyhtiön Christian Larson, joka tunnetaan muun muassa DJ-trio Swedish House Mafiasta kertovasta dokumentista Leave the World Behind sekä Take One -dokumentista.

This is Benjamin Ingrosso on dokumenttelokuvasarjan ensimmäinen osa. Dokumentti saa ensi-iltansa Maxilla 21.5., ja tulevat osat julkaistaan myöhemmin.

This is Benjamin Ingrosso saa ensi-iltansa 21.5. Maxilla

Pauliina Harno