Jääkiekon KHL-sarja siirtyy Discovery Finlandille

31 elokuuta 2021

Discovery Finland vahvistaa urheilusisältöään ja on hankkinut mediaoikeudet jääkiekon KHL-sarjaan. Euroopan korkeatasoisimmassa sarjassa pelaavan Jokereiden kaikki kauden ottelut näkyvät discovery+-palvelussa.

Odotus on päättynyt ja jääkiekon KHL-sarjan mediaoikeuksien uusi omistaja on selvillä. Saksalainen Sportfive-yhtiö ja Discovery ovat solmineet sopimuksen, jonka mukaan Discovery Finland näyttää jatkossa sarjaa omilla kanavillaan seuraavat kolme kautta. Discovery+-palvelusta voi katsoa kaikki Jokereiden ottelut ja kauden aikana yhteensä yli 100 peliä suorina lähetyksinä suomalaisella selostuksella. Jokereiden ensimmäinen kotipeli 6.9. näkyy lisäksi vapaasti katsottavalla TV5-kanavalla. Discovery+ on sen sijaan mukana heti Jokereiden kauden kahdessa avausottelussa, jotka pelataan 2.9 ja 4.9. Kaikkiin Jokereiden kotipeleihin valmistaudutaan hallista tuotettavilla studiolähetyksillä.

Discovery Finlandin urheilujohtaja Antti Haajanen on tyytyväinen tuoreeseen KHL-sopimukseen.

- Jääkiekko on Suomen suosituin urheilulaji, jota lisäämme mieluusti tarjontaamme. KHL ja Jokerit tuovat jatkuvuutta esittämiemme huipputurnausten eli olympialaisten, naisten ja nuorten MM-kisojen, EHT-turnausten sekä muiden maajoukkuetapahtumien väliin, Haajanen kertoo.

Myös Jokereiden puheenjohtaja Jari Kurri on iloinen, että seuran ottelut näkyvät jatkossakin suomalaisille seuran kannattajille ja suomalaisille jääkiekon ystäville.

- Alkamassa on kahdeksas kautemme maailman toiseksi kovimmassa kiekkoliigassa, jossa taito, vauhti ja fyysisyys välittyvät katsojille illasta toiseen. Joukkueemme on kotimaistunut entisestään ja kansainvälisen tason huippupelaajamme ovat valmiita aloittamaan taistelun Gagarin Cupista.

Sportfiven Senior Vice President Tigran Sirunyan on osaltaan tyytyväinen sopimukseen.

- Olemme iloisia vahvasta kiinnostuksesta KHL:ää kohtaan sekä Discoveryn kanssa yksinoikeudella solmituista mediaoikeuksista, jotka sisältävät muun muassa Jokereiden koti- ja vieraspelit. Vankka taustamme mediamyynnissä, globaali verkostomme ja laaja kokemuksemme auttoivat yhteistyön muodostamisessa, Sirunyan sanoo.

Discoveryn KHL-tiimi
Jokereiden ensimmäinen kotipeli Traktor Tsheljabinskia vastaan pelataan ensi maanantaina Hartwall-areenalla. Kello 18.30 käynnistyvään otteluun valmistaudutaan studiolähetyksellä. Avausottelussa studiokeskustelua johtaa viime kauteen uransa päättänyt entinen huippupelaaja Annina Rajahuhta. Studioasiantuntijoina toimivat Antti-Jussi Niemi ja Janne Pesonen. Ottelun selostaa Nuutti Vihtilä. Kauden aikana ottelustudioiden juontajina toimivat Rajahuhdan lisäksi Juhani Henriksson ja Oona Tolppanen. Muista asiantuntijoista tiedotetaan myöhemmin.

Jokereiden ensimmäiset ottelut discovery+:lla ja TV5:lla

to 2.9. klo 18.55 Kazan – Jokerit discovery+

la 4.9. klo 16.55 Neftehimik – Jokerit discovery+

ma 6.9. klo 18.15 Jokerit - Traktor      TV5 ja discovery+

KHL-ottelut on tilattavissa discovery+-palvelusta osana discovery+ Sport -pakettia.

Discovery Finlandin jääkiekkotarjontaan kuuluu KHL-sarjan lisäksi naisten, alle 20-vuotiaiden ja alle 18-vuotiaiden MM-kisat sekä miesten kaikki kauden EHT-turnaukset. Lisäksi Discovery Network omistaa olympialaisten tv-oikeudet, jonka myötä Pekingin 2022 talviolympialaisten jääkiekon olympiaturnaus nähdään yksinoikeudella Discoveryn kanavilla.